2013. március 12., kedd

Sok hűHÓ semmiért


Mondjuk ki őszintén: a belgák hozzáállása a hóeséshez a szürreális kategóriába sorolható. Példának okáért képtelenek beismerni, hogy a hó az egy olyan időjárási tényező, amely télen akár elő is fordulhat.

A Belga Királyi Meteorológiai Intézet például ezt írja Belgium éghajlatáról: "A olyan meteorológiai jelenség, amely viszonylag kis fontossággal bír Belgium alacsonyan fekvő, illetve közepes magasságú részein." Jó, az igaz, hogy legalább beletették, hogy 'viszonylag', de ennél többre egyszerűen képtelenek.

A téli gumi nem kötelező és nem is hisznek benne. A Le Soir szerint ma 1650 km-es dugó alakult ki a hóesés miatt, amit valaki így kommentált: "60 éves vagyok és tizenkilenc éves korom óta autóval járok dolgozni. Soha nem volt téli gumi az autómon és még soha nem akadtam el. Talán jók a reflexeim. (...)"
Hát nem is tudom, engem ez valahogy nem nyugtat meg.

A megoldás? Nem kell elmenni otthonról, ha esik a hó. "A feleségem és én otthon maradunk azon az egy-két napon (i.e.amikor esik a hó), de ez nem jelent nekünk problémát. Van tető a fejünk fölött, van fűtésünk, jó könyveink, tévénk, telefonunk és internetünk. Tömören: az élet szép, mi pedig csendben kivárjuk, amíg véget   ér ez a 'nehéz' időszak," - mondja egy másik kommentelő.

Milyen igaz! Bíbelődjenek csak a németek, a svájciak meg a többi túlvezérelt népség a hókotrókkal, a belgák inkább otthon maradnak olvasni!

1 megjegyzés:

  1. Mentségükre legyen mondva, nálunk ma többször is járt hókotró, sót is szórt, bár nem sok értelme volt, mert itt tényleg sok hó esett, kb. 15 cm körül.

    Na de mi lesz itt holnap, ha éjszakára valóban -14 fok lesz? Lefagy az egész! Na azt a csuszkálást védje ki a bácsi a jó reflexeivel. Nekem van jó pár történetem, meg gondolom sok itt élőnek, hogy mit is csinálnak a belgák a hóban az autóval. Néha nem tudom sirjak-e vagy nevessek? Bár mig nem jön belém addig huzok haza ezerrel és nevetek rajtuk.

    VálaszTörlés