2015. november 1., vasárnap

Az 5 legszebb temető, ahol valaha jártam

Szerző: Pápai Mónika

A temetőkkel kapcsolatos megszállottságom Milánóban kezdődött. Jó, a megszállottság kicsit erős kifejezés, de mindenesetre, ha tehetem, akkor mindig megnézem a temetőt, bárhová is megyek. Ez egyáltalán nem furcsa, mivel sok városban a temető egyenesen turisztikai látnivalónak minősül. Szóval, teljesen normális felkeresni őket, bármit is mondjanak a gyerekeim. (Ők egyelőre nem osztoznak a lelkesedésemben, de még az emós korszak előtt vannak, szóval ez még simán megváltozhat.)
Íme öt temető, amiket szerintem érdemes megnézni.

5. Amerikai temető, Coleville-Sur-Mer
A normandiai amerikai temető mindenekelőtt a nagysága miatt van nagy hatással az emberre. A fehér keresztek rendezett sorokban állnak a gondosan ápolt fűben, ameddig csak a szem ellát, és a helyszín fennköltségét csak emeli a díszlet: a gyönyörű kék tenger, amely a második világháborúban ép ésszel felfoghatatlan vérontás helyszíne volt.







4. King's Chapel temető, Boston
És ha már Amerika, akkor jöjjön Boston, ahol a szabadság útja nevű sétát követve több helyen is felbukkannak a hatalmas házak árnyékában megbújó kis temetők. A King's Chapel például Boston első temetője volt, 1630-ban alapították, mint azt az idegenvezetőnk elmondta. Aztán megkért mindenkit, aki nem amerikai, hogy tegyen úgy, mintha az nagyon régen lett volna.



3. Velence temetője, az Isola di San Michele
Velence temetőjében az a legérdekesebb, hogy egy szigetre épült. Ha meg akarjuk látogatni, érdemes odafigyelni arra, hogy nehogy ott ragadjunk éjszakára. A temetőben régen külön részt szenteltek a gondolásoknak, de bevallom férfiasan nekünk ezt nem sikerült megtalálnunk.







2. Montmartre temető
Habár Párizsban a Père Lachaise a leghíresebb temető, nekem a Montmartre temerője is nagyon tetszett. A környezet gyönyörű, és itt is akad néhány híres ember eltemetve. Nekünk Émile Zola és Alexandre Dumas sírját sikerült megtalálnunk.




 





1. Milánó temetője, a Cimitero Monumentale di Milano
Amikor beléptem ebbe a temetőbe, azt gondoltam, hogy ehhez foghatót még soha nem láttam. Milánó temetője kulturálisan, művészetileg és hatását tekintve is maga csoda. A sírok, a kripták, az emlékművek mind dúsan díszítettek, már-már teátrálisak, de a legjobb értelemben. Minden bennük van, amit Olaszország képvisel. Nehéz szavakba önteni, inkább beszéljenek helyettem a képek.














Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése